nnnnnnnnnn

آرنو رافائل مینکینن در سال 1945 در فنلاند به دنیا آمد و در شش سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او پس از تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی از اوایل دهه‌ی 1970 به عکاسی از خود مشغول شد. سپس در مقطع کارشناسی ارشد هنر در رشته‌ی عکاسی زیر نظر دو تن از شناخته‌شده‌ترین معلمان عکاسی یعنی هری کلاهان و ارن سیسکایند تعلیم دید. او طی چند دهه‌ علاوه بر فعالیت‌های هنری‌اش در حوزه‌ی سلف‌پرتره، در نقاط مختلف جهان در دانشگاه‌ها و کارگاه‌های متعدد تدریس کرده است.

2013-king-of-fosters-pond-2013

بخش اصلی کارهای آرنو رافائل مینکینن در حوزه‌ی عکاسی، عکس‌های سیاه‌وسفیدی است که او در نقاط مختلف جهان، تهیه کرده است. خودنگاره‌های اولیه‌ی او در اوایل دهه‌ی 1970 را می‌توان آثاری پیشگام در هنر بدن نیز تلقی کرد.

Arno-Rafael-Minkkinen-photography

او در آثار خود، بدنش را حالت داده و کاری کرده است که به بدن و فرم‌های خاص آن در رابطه با محیط پیرامون به‌عنوان سوژه‌ی اصلی توجه شود. او با قرار دادن بدن برهنه‌ی خود در محیط‌های گوناگون، معنا و رابطه‌ی میان بدن و محیط پیرامونش را کاویده است. است.بدن او گاه در حالت‌های نامتعارف و دشواری قرار می‌گیرند؛ او در بعضی از عکس‌هایش بر جاذبه غلبه کرده و در بعضی دیگر درون آب یا برف فرو رفته است.

قرار گرفتن بدن مینکینن در محیط‌های طبیعی، روابط تازه‌ای را میان فرم طبیعی بدن و طبیعت برقرار کرده است. مینکینن در این تصاویر اجازه داده که فرم‌های طبیعی ساختار تصویر و فرم بدنش را تعیین کنند. تصاویر حاصل، بی‌زمان‌اند و نشان از هماهنگی و گاه ادغام و یکی‌شدن تن با طبیعت دارند.

large
arno_rafael_minkkinen_fosters_pond

بدن او گاه در حالت‌های نامتعارف و دشواری قرار می‌گیرند؛ او در بعضی از عکس‌هایش بر جاذبه غلبه کرده و در بعضی دیگر درون آب یا برف فرو رفته است.

Untitled-12
Untitled-1

بدن  در مناظر شهری برخلاف محیط‌های طبیعی به عنصری ناخوانده بدل شده است. تفاوت فرم دست‌های او میان دره‌های اریزنا و عکسی که در هتل شلتن گرفته، گویای این تمایز است. دست‌های او با دیواره‌ی صخره‌ها هماهنگ‌اند اما با محیط شهری ناسازگار و گویی می‌خواهند آسمان‌خراش‌های عظیم را کنار بزنند.

02-©Arno-Rafael-Minkkinen-2007-The-Bird-of-Väisälänsaari-Väisälänsaari-Finland

فرم‌های نامتعارف بدن، جلوه‌ای فراواقعی و سورئال در آثار او ایجاد کرده‌اند.  این جلوه در آثار او ازپردازش‌های پس ‌از عکاسی یا ترفندهای حین عکاسی به دست نیامده است.

مینکینن درباره‌ی شیوه‌ی کارش نوشته است: “خوشبختانه چندین دهه پیش از فتوشاپ کارم را شروع کرده‌ام. آنچه دوربین در لحظه‌ی نوردهی می‌بیند همان چیزی است که سعی دارم در ذهن خود تجسم کنم.”

image-asset
unnamed

عکس‌های مینکینن مؤلف‌محور و فرم‌محور هستند، غالباً بی‌زمان، و درباره‌ی رابطه‌ی کهن‌الگوی بدن با محیط پیرامونش، رابطه‌ای که گاه هماهنگ، گاه غیرمترقبه و گاه متعارض است.او طی پنجاه سال فعالیت هنری، بدن خود را واسطه‌ای برای بیان هنری خویش ساخته است، وسیله‌ای برای ترجمه و تفسیر جهان و بیان خویشتن.